divendres, 8 de maig del 2015

EL MERCAT DE LA MERCÈ-KERALÀ DE POLLASTRE



-Bon dia Andrea, esperem a l'April i entrem.
Ens rep la Loli, cap de comunicació del mercat i ens presenta a la Judith d'atenció al client que molt amablement ens acompanya per totes les parades. Tothom ens mira, gairebé tots es volen fer fotos, alguns ens pregunten:
-i això perquè és?
-on sortirem?
-jo nooooo, què em fa vergonya! jeje.




Visitem unes quantes parades: de peix, de verdura, de salaons, de formatge, d'embotits, d'aviram....
Quins paradistes més amables, deixen automàticament tot el que estan fent en aquell moment per explicar-nos el que ens cal per anar coneixent el funcionament del mercat.





Ens aturem a conèixer en Jaume Vila. Quina parada més maca, mmmmm a mi m'encanten les salaons, totes, totes, el bacallà, les olives, la tonyina....i quin pastís de marisc!




En Miquel Sobrevia ven verduretes i ens explica l'eslògan que el seu pare sempre feia servir:  "de la planta al plat" que encapçala la seva parada.




El Rei del Peix i Peixos Natàlia, on jo compro, doncs encara que no sóc del barri, visc força aprop. Hi vinc sovint i llavors m'emporto de tot: sípia, rap, lluç.... 




Anem caminant pels passadissos l'Andrea, amb la que ens coneixem des de que erem molt jovenetes quan jo vaig començar a anar al Mercat del Guinardó i li comprava el pollastre, ens va presentant a tothom; la Carme de Collita Pròpia (J.Vidal), l'Àngels de peix frecs i marisc Àngels, l'Anna que ven formatges, les noies guapíssimes de Fruites i Verdures Hortolà  Km 0, tot de proximitat. 

Finalment amb l'April escollim producte i ens dirigim a comprar-lo.
-Pollastre segur...
-Ja ho sé, un Rabionet. -Diu l 'April
-Perfecte. -Dic jo. Doncs cap a l'AVIRAM de la Mercè.




Allà ens despatxa la Sònia.
-2 Rabionets. -Li demanem, l'un per farcir i l'altre a "quartus" jeje.




Ens anem despedint de tots i marxem cap a casa cadesquna amb un pollastre sota el braç, a veure quin plat farem!



KERALA DE POLLASTRE AL CURRI

Jo he fet servir aquestes espècies, però podeu experimentar amb altres, és divertit a vegades tastar el resultat, -ah un consell- vigileu que a cops picaaaaaaa.
Pebre negra, cúrcuma, sal rosa de l'Himalaia, gingebre, all, coriandre en gra, chilly powder, anís en pols, cardamom, fulles de curri i fulles de coriandre, 

Marineu el pollastre amb les espècies un parell d'hores ben bones, a la nevera. 
Mentrestant feu un sofregit de ceba tendra, alls i gingebre ratllat. Poseu el foc molt baix i així la ceba va deixant anar aigua i queda molt amorosa. Ara li podeu afegir tomàquet, jo aquest cop no n'he posat, volia que quedés més sec.
Fregiu el pollastre amb força oli de coco i ho poseu en una cassola de ferro colat. Afegiu el sofregit de ceba, una mica d'aigua i les fulles de curri. El tapeu, baixeu el foc i que cogui 3/4 d'hora llargues. Espolvareu amb fulles de coriandre picadetes.
L'arros Thai és un acompanyament ideal.




I quina sorpresa l'April ha fet un Tagine, mmmmmmmm un dels meus plats preferits.

2 comentaris:

  1. Huau....Montse m'encanta la recepta!!!!! .. s'ha de fer! i m'encanta la primera foto tan colorista!!! Bavo, m'agrada el teu estil tan fresc i espontani de fer l'entrada. Un plaer com sempre trreballar juntes!

    ResponElimina