dilluns, 30 de novembre del 2015

A PENÍSCOLA DEL SUQUET SE'N DIU REMESCLÓ



Bullinada, cassola de peix, llanda...uns quants noms pel mateix plat, o gairebé.

Posat tot en cru i afegint una picada cap al final, de carquinyoli i pinyons, la poso jo que m'agraden força i li dóna un regustet de fum que m'encanta.

Tomata i all, amb pebrot o sense, però sempre amb patates, menys el d'anxoves que no en porta, i que sovint estan encara més bones que el propi peix. Ho podeu acompanyar amb un all i oli negat, encara que jo diria que no cal.

Jo poso musclos i cloïsses, ja sé, ja sé, el suquet no en porta, però al rei de la casa que és gallec li agraden tant...

Ingredients:
  • Lluç o rap, aquest últim jo el marco a la planxa i així no perd els sucs.
  • Patates, les esqueixeu i així deixen anar midó.
  • All
  • Tomata
  • Musclos i cloïsses (opcional) 
  • Aigua o fumet
  • Per la picada: pinyons i carquinyoli 
Aquesta recepta la van llegir fa uns quants divendres al Cuinetes del Fermí Puig a Can Basté al RAC1



4 comentaris:

  1. Que bo aquest suquet!!!
    A casa la picada sempre amb "vellanes" i carquinyolis!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  2. !Que rico y como me gusta!, te cuento un secreto, yo también le pongo mejillones, nos encantan.
    Un besazo

    ResponElimina