Arriba la 2a edició del Barcelona Beer Challenge que s'enmarca dins del Barcelona Beer Festival, els dies 24, 25 i 26 de març i que aquest any canvia d'emplaçament a La Farga de l'Hospitalet.
El dia 25 es donarà a conèixer la millor cervesa artesana de 2017 i es lliuraran tots el premis que enguany otorga també a la millor cervesa novel, creada a partir de l'1 de gener de 2015 i tingui la millor mitjana entre les seves tres millors cerveses.
Per aquesta edició s'han inscrit 756 cerveses de 203 marques, el que representa un increment del 51 % i un 42% respectivament, si ho comparem amb l'any passat. És per això que s'ha reforçat el nombre de membres del jurat, amb jutges tant nacionals com a internacionals.
S'incorpora també com a novetat una fitxa d'evaluació cervesera més eficient per a elaborar el perfil organolèptic de cada cervesa i que es farà arribar a cadascun dels concursants.
El director del concurs Àngel Tarriño explica que l'experiència de l'any passat ha posicionat el concurs a nivell estatal i europeu, però també a nivell internacional amb la participació aquest any per primera vegada de cerveses de països com Colòmbia per exemple.
L'Àngel Tarriños ha tingut l'amabillitat de contestar-nos algunes preguntes:
He llegit en el dossier de premsa que ha
augmentat en un 51% el nombre de cerveses inscrites i la participació de les
marques s’ha incrementat en un 42% respecte l’any passat. Creu que es pot
parlar del concurs en la seva segona edició com una experiència molt exitosa?
que la participació de països com Colòmbia li donarà encara més projecció
mundial? I quins països li agradaria que en properes edicions participessin?
Tenint en compte que les previsions més optimistes
d’increment de cerveses participants era del 30%, sí, podem qualificar la
participació al BBC17 com d’èxit. En aquest augment de participació creiem que
ha tingut a veure la projecció del Barcelona Beer Festival, el ressò mediàtic
que han tingut els premis dins i fora de l’estat i els efectes en la
potenciació de la imatge i repercussions a les ventes dels premis. Ha resultat
ser una eina molt útil per als cervesers i el sector se n’ha adonat.
Evidentment, la participació de països de fora
del continent europeu té una repercussió en la difusió del concurs, sempre
positiva i molt valorada per l’organització. És sinònim que la feina de difusió
s’està fent bé i que arrosseguem la confiança de cerveseres
Jo no vaig tenir l’oportunitat d’assistir
l’any passat i m’agradaria que em fes cinc cèntims de cóm es desenvolupa
l’entrega de premis.
L’Any passat va ser una sorpresa veure que
havíem creat un ambient de trobada dels cervesers on es podia palpar la
companyia del sector. Al 2016 s’anaven anunciant les categories dels premis i a
continuació els tres premiats (or, plata i bonze). Enguany comptarem també amb
un còmic local per donar un toc encara més distès a la cerimònia.
A on es vol arribar dins del món cerveser?
A reconèixer la bona tasca que s’està fent al
sector i donar visibilitat aquelles cerveses que compleixen elevats estàndards
de qualitat.
I a què es deu l’èxit que estan tenint les
cerveses artesanes?
Eren les grans desconegudes a un país molt
centrat en el vi i cava com a begudes de qualitat. La irrupció de cerveses de
qualitat, diversificació d’estils, existència d’esdeveniments que acosten la
cervesa al públic general i la gran oferta de locals han obert un nou camp per
explorar nous productes i propostes en constant renovació que han cridat
l’atenció de molts consumidors.
Serà un boom que passarà i que només aquelles
marques que ofereixin qualitat podran obrir-se camí en el mercat?
És indubtable que el mercat prioritzarà
aquelles cerveseres que elaborin cervesa de qualitat. El públic cerveser ja té
moltes eines per discriminar entre qualitats de cervesa i més la gran
majoria de marques del país no deixa d’implementar millores en la maquinaria,
tècniques i matèries primeres que acompanyen aquest creixement.
Pensem també que poques marques de cervesa han
tancat, fa 10 anys que es diu que la cervesa artesana és una moda i encara no
assoleix l’1% de la quota de mercat. Encara queda molt potencial al sector.
Què creu que aporta aquest concurs en l’actual estat del sector cerveser?
Visibilitat, credibilitat, professionalització
i una eina molt important per tal de promocionar la marca i les cerveses
guanyadores.
Com a bloguer-cuinera que sóc, quin tipus de cervesa em recomana per a
cuinar?
Et recomano cerveses negres que aporten tocs
torrefactes o de tipus belgues, fortes en alcohol i de matisos dolços. No et
recomano fer servir cerveses molt amargues.
-Així ho faré i moltíssimes gràcies Àngel.