divendres, 29 d’abril del 2016

EL XEF A CASA-REVISTA CUINA-SUQUET DE RAP I GAMBES

M'hi vaig trobar com a casa, jajajajajaja, era la meva casa. Crec que ells també. Va ser tot molt divertit, enriquidor i amb en Pep i l'Enrique com si ens coneguéssim de tota la vida.

Quan en Josep Sucarrats, director de la revista Cuina em va enviar un missatge, preguntant-me si dijous, el de Setmana Santa, estaria per aquí, no m'imaginava que viuria tota aquesta aventura que avui us explico.
Li vaig dir que estava a Blanes, de vacances, i em va dir:
-També es pot fer.
-Dijous vindran a casa teva en Pep Nogué i un fotògraf que es diu Enrique Marco, fareu un plat a mitges amb en Pep i l'Enrique farà unes fotos. Surtiràs a la revista.

Així que després de pair una mica la notícia a casa ens vam posar mans a la feina, doncs en tot l'hivern no havíem pujat ni una sola vegada i net, net no ho estava gaire. 
En Jaume va estar netejant de fulles el jardí i de pas els vidres de la terrassa. Jo mentre vaig remenar plats, olles i estovalles perquè no faltés de res. 
Dimecres cap a Blanes que arriben barques i venen bon peix.

Tot a punt, quins nervis, segur que sortirà bé... Va sortir bé.

















SUQUET DE RAP I GAMBES.

Ingredients: 

-1 rap tallat a rodelles amb el cap
-1/2 quilo de patates velles kenebec
-1 cabeça d'alls
-2 tomàquets
-gambes vermelles
-oli, sal, 1 raig de vi de Banyuls
  • Pel fumet: el cap del rap, alguna gamba vermella, un parell de musclos, 1 ceba, alls i llorer. Ho posem tot en fred i quan arrenca el bull, que cogui vint minuts. Cal escumar. 
  • Per la picada: el fetge del rap, 1 llesca de pa fregit i 1 all. 

Elaboració: 


1- Sofregir  2 alls ratllats en oli d'oliva.
2- Afegir els tomàquets ratllats.
3- Un raig de vi de Banyuls.
4- Afegir les patates esqueixades.
5- Afegir el fumet, fins a cobrir les patates, a foc molt alt (en total han de coure 20 minuts)
6- Afegir el rap (10 minuts abans d'apagar el foc)
7- Afegir les gambes i la picada (5 minuts abans d'apagar el foc)

Les aportacions de'n Pep Nogué:

-Ha afegit pebrot verd que jo no en poso mai.
-Ha portat una cassola de alumini, típica per fer el fumet. Jo no en tinc, faig servir una cocotte.
-Ha afegit més oli d'oliva d'oliva que hagués posat jo.
-La picada l'ha fet amb el fetge, alls, patates ja bullides xafadeta i una mica de fumet.

Ha quedat espectacular!


Suquet


Pep Nogué, Montse femcuinetes i Enrique Marco



4 comentaris: