dilluns, 10 de juliol del 2017

POTI-POTI-EL CUINETES DEL VIJAZZ-VILAFRANCA DEL PENEDÈS


Avui us explico la meva última aventura i de pas us poso la recepta d'un plat poc habitual a les cartes dels restaurants, de la família de les esqueixades, dels empedrats, dels esgarraets i dels mulladors valencians, molt bo i molt refrescant i amb el que vaig concursar.

Anem per parts. Fa uns dies vaig rebre un correu, convidant-me a participar al primer concurs Cuinetes Vijazz Penedès 2017 patrocinat per Ametller Origen, abans però vaig haver de respondre un qüestionari que sembla que no em va sortir malament perquè em van escollir finalista junt a 14 cuinetes més. Aquest concurs s'ha celebrat dins el Festival Vijazz Penedès 2017 en la seva onzena edició i que ens ha portat el bo i millor del jazz amb artistes de la talla de Dianne Reeves i del món de l'enologia, on una quarantena de bodegues i cellers han exposat les seves millors referències. 

El concurs va consistir en fer un plat per a maridar un xarel·lo de vinyes velles, elaborat a Mata d'Abelló, anyada 2016. A mi em va semblar adeqüat fer una recepta que portés bacallà cru i per no fer una esqueixada típica, el vaig acompanyar de patata bullida.





No vaig guanyar....però m'ho vaig passar molt bé, i em va agradar retrobar-me amb en Josep Sucarrats, director de la Revista Cuina que era el conductor del concurs i formava part del jurat. 



Amb la companya de taula, Susanna Collado

Poti-Poti


El Poti-Poti és una amanida on la patata bullida i el bacallà esqueixat en són els protagonistes. És força refrescant, molt apropiada per l'estiu i gairebé fa de plat únic. És molt important que l'amaniu bé, amb força oli d'oliva del més bo que trobeu i amb pebre negre i que la deixeu reposar una bona estona a la nevera, on el sabor dels ingredients es barrejaran amb l'oli, on podreu sucar-hi pa. 

Ingredients:
  • 4 patates bullides amb la pell
  • 300 grs de bacallà ja desalat
  • 1 pebrot verd
  • 1 pebrot vermell
  • 1 ceba tendra
  • 1 tomàquet pera o cor de bou
  • Olives
  • Pebre negre i oli d'oliva verge extra
  • Opcional: ou dur, botifarra negra, unes gotes de vinagre
Preparació:
  1. Bulliu les patates amb pell en una olla amb aigua i una mica de sal. Quan es refredin les peleu i en feu rodanxes.
  2. Esqueixeu el bacallà o talleu-lo a daus. Queda molt més bo si el bacallà encara salat el torreu a foc viu i el passeu per l'aigua de l'aixeta, per treure-li la sal.
  3. Talleu la ceba tendra i deixeu-la en un sedàs, lleugerament salada, així perdrà l'aigua.
  4. Talleu els pebrots a tires finetes al través.
  5. Peleu el tomàquet i traieu-li les llavors.
  6. Monteu el plat com més us agradi, de fet el nom vol dir desori o desordre, com més barrejat us el menjeu més bo serà.
  7. No oblideu amanir-ho amb un bon oli d'oliva i una mica de pebre negre.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada