dimecres, 3 de febrer del 2016

RISOTTO A LA GARNATXA TINTURERA




Ahir al Mercat Municipal de Molins de Rei, vaig tenir el plaer de participar dins de la 165a Fira de la Candelera, convidada per en Jordi Beumala d' Expogestió-fires i gastronomia, a un tast de vins i formatges molt ben "maridats" per Javier Foz de #Vinalium. 





Arribar, vaig arribar, tard, després de visitar per accident tooooota la comarca del Baix Llobregat, això que portava aquella màquina que no calla mai amb veu metalitzada i un català que sembla més aviat rus que quan estava molt aprop del mercat, em tornava a fer entrar a la B 23 o A2 o cap el Papiol, o a Manresa...què sé jo. Al final per la B30 viatjant cap a Rubí, una mica desesperada perquè de nit no hi guipo gaire, en una rotonda, veig Molins de Rei i tot que la maquineta em portava cap a una altre banda, enfilo per allà i després de passar una por que no us podeu ni imaginar transitant per una carretera en obres sense ni una miqueta de llum, em trobo a dins de Molins, on un senyor molt amablement m'indica per dos cops seguits on es tobava el mercat, deuria pensar que estava vivint el dia de la marmota, mai millor dit.

Per autocompensar-me avui em faig un plat que em va ensenyar a fer una noia italiana que es diu Micaela i que em va encantar. Això sí canviant algun ingredient. En lloc de fer servir un vi italià en posaré un del país "Rupestre de Alpera" que vaig tenir la sort de poder arribar a temps de tastar-lo comme il faut. També faré servir un dels formatges escollits pels #tastoscandelera, encara que el Javier Foz el va combinar amb un altre dels vins de la nit, es tracta d'un Pecorino Romà, que m'agrada molt i sempre que puc en tinc a casa.

Recepta
  • Fregiu una ceba tendra picada molt fina en mantega i OOVE.
  • Tingueu en una olla una mica de brou de carn bullint.
  • Afegiu l'arròs, carnaroli millor, a la cassola amb la ceba.
  • Tireu-hi unes quantes panses.
  • Afegiu un got de vi de la varietat garnatxa tinturera i deixeu que evapori.
  • Aneu afegint brou, molt calent i no deixeu de remenar, això ha de durar uns quinze minuts, deixant patir l'arròs com diuen els germans Torres (que es begui tot el brou cada cop abans d'afegir-ne més)
  • Tasteu de sal i pebre.
  • Apageu el foc, poseu una boleta de mantega i ratlleu el formatge per sobre.



De veritat que us sorprendrà!!

4 comentaris: