divendres, 15 de gener del 2016

PATITO AMB TARONJA A LA MEVA MANERA DEL MARROC




Els que em coneixeu una mica, ja sabeu que m'agrada molt el menjar del Marroc. Això ve de lluny, de quan vaig viure a París i la tieta de França, aquella que hi va fugir després de la guerra, m'hi va aficionar.
Encara no he tingut l'oportunitat d'anar-hi, tot i que una vegada tenia tot el viatge preparat, perquè el Jaumet això de viatjar unes quantes hores cada dia per carreteres interminables de sorra, segons ell, no li fa molta gràcia. A veure si en breu agafo la motxila i faig una escapada. Mentre tant m'hauré de conformar a fer sovint una tagine o un bon cuscús.

Avui us porto una recepta una mica peculiar, un ànec a la taronja, però molt especiat i cuit en una tagine, a foc molt lent.

Ingredients:
  • Un ànec tallat en quatre
  • 2 taronges
  • mel de castanyer
  • Ghee o mantega
  • Un bitxo, sense llavors
  • Llavors de coriandre
  • Gingebre en pols
  • Un canonet de canyella
  • Una ceba
  • Tres alls escalivats
Preparació:
  1. Fregiu el pato en una tagine o una cassola de fang amb tapadora. Feu servir ghee o mantega.
  2. Afegiu sal, el bitxo, la ceba tallada, els alls, les llavors de coriandre, el gingebre i el canonet de canyella i sofregiu. Tapeu, i amb el foc molt baix que cogui una hora.
  3. Vigileu que no quedi sec, jo sempre que faig tagine, poso un got d'aigua.
  4. Quan faltin quinze minuts afegiu les taronges tallades i una cullerada de mel de castanyer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada