diumenge, 17 de gener del 2016

UNA VALENCIANA SENSE ENTREBANCS-RETO CALDO ANETO



Sempre m'he sentit molt aprop de València, del país Valencià o com ells es vulguin anomenar. Quan tenia 28 anys i volia canviar d'aires em vaig buscar una feina de cap de secció a una gran superfície comercial, vaig agafar una maleta i la meva tele portatil i m'hi vaig plantar allà en dues hores i mitja. Em van destinar a Alfafar on vaig compartir pis amb una colla d'andalusus la mar de "salaos" però molt agarraets, tot i que jo que sóc la catalana, i que m'hi emportava la fama. 
Després de rebre una formació més que precària de mans d'una noia que volia ser monja però ni allà l'havien volgut em van enviar a Benidorm, a La Caleta, però el que allà vaig viure serà la història d'una altra entrada.

De València guardo molt bons records, el cap del departament que es deia Roca, la meva ajudant, la Pepa, que em va tractar com a una filla i em va ensenyar a pelar les tomatas per posar-les a l'amanida, jo això a casa no ho havia vist a fer mai, els seus cantautors, la paella que em fotia cada vegada que em tocava guardia de departament, això sí, de gràtis i amb amanida i postre inclòs. Per això quan aquest setembre en Josep Casquet, un dels responsables d'Aneto Natural, després d'acabar els nostres showcookings corresponents a la Barcelona Degusta,  ens va voler regalar a la Mon d'April's kitch i a mi un "Caldo para Paella" 
jo enseguida vaig dir:
-valenciana, paella valenciana.
 I podriem fer un repte 
-va dir la Mon...
I aci estem.

Aquí us deixo l'enllaç de la recepta de la Mon.





Jo us faig una tradicional amb tavella, bajoqueta o ferraura i amb garrafó. Conill, pollastre, que mai pot faltar, i una mica de pato. carxofa que m'agrada molt i per fer-la un pel original tot tallaet a bocins i sense os, fàcil, fàcil, perquè amb el Caldo Aneto per Paella Valenciana no cal ni que facis el sofregit, ja el porta.

Així doncs, fregiu totes les carns juntes, poseu-els-hi sal, afegiu la ferraura i feu-la bullir. Ratlleu un parell d'alls escalivats, tireu-hi el brou per a paella Aneto i quan bulli, feu caure l'arròs en cascada. Jo els garrafons i les mongetes de tavella les he comprat cuites i les he afegit una mica després de posar-hi l'arròs. Ho feu coure a foc alt uns 7 minuts i ho acabeu al forn a 180º uns 8 minuts més.
Les mides, les de sempre, de 70 a 100 grs d'arròs per persona i 250 cc de brou per ració d'arròs.




4 comentaris:

  1. Pintaza aquesta paella!!! M'encanta!!! está clar que me l'has de fer un dia d'aquestos. Ets una Caixa de sorpresas, sempre amb històries noves.
    Gracies pel repte.
    Feliç Diumenge!

    ResponElimina
  2. Que pinta tan estupenda !!!!! Sois geniales !!! 👏🏻👏🏻👏🏻

    ResponElimina