dimarts, 22 de març del 2016

OLLETA DE PEIX AMB CARXOFES DE SANT BOI-CARXOFADA2016-OLLA DE PESCADO Y ALCACHOFAS


Divendres al matí em van convidar a fer una passejada en bici pel parc agrari de #santboi. Ohhhhh que gran, no m'ho pensava pas, més de 800 ha. Ens acompanyava l'Elena Amat, regidora de turisme de l'ajuntament.
L'Olivier de Cal Notari ens va explicar alguns secrets de cóm plantar carxofes, i a la Cooperativa agrària Santboiana vam conèixer tot el procès des de que arriben, les clasifiquen per tamanys i les posen en caixes per a portar a vendre. 
I és que durant tot el mes de març, en aquesta població tant a la voreta de Barcelona se celebra la 17a festa de la CARXOFADA #carxofada2016.
Per aquest motiu s'han organitzat sortides en bici a un camp de carxofes, tallers infantils carxofers, passejades en tractors a pedals, showcookings amb carxofes... 
Els restauradors locals #degustasantboi han dissenyat un menú degustació especial per a tastar tot de plats on la carxofa n'és la protagonista.
Tot una sèrie d'establiments participen també a la #rutadelatapa, entre ells Major, 41 on vam tenir el plaer de fer un vermut, acompanyats per la senyora alcaldessa Luïsa Moret, després del gran esforç que al menys jo vaig haver de fer, jeje feia mil anys que no anava en bici, encara que me'n vaig sortir força bé, i no em va caldre baixar cap vegada per empènyer la bici, això sí els nois de #Sombici m'anaven esperant tota l'estona.





Avui us porto un plat amb carxofes de Sant Boi i com que estem de vacances per la Costa Brava, les cuino en una olla de peix.
Segons Jaume Fàbrega, l'olla de peix és un plat mariner típic de la Costa Brava, de la família de les calderetes mallorquines i menorquines, calderos murcianos o caldeirades portugueses, no és ni una sopa ni un suquet, però també s'acompanya de patates com aquest últim. Jo avui cuino l'olleta, amb rap, lluç i sípia i les acompanyo amb les carxofes de Sant Boi.






Femcuinetes:
  • Poseu una mica d'oli d'oliva en una olla de ferro colat o de terrissa.
  • Afegiu tot junt en cru: el peix tallat a trossos i net (el lluç cap el final que és més tou i es trenca), dos tomàquets a talls sense pell ni llavors i una cabeça d'alls sencera, una branca de julivert. També podeu posar una ceba tallada en dos trossos.
  • Hi posem unes quantes carxofes de Sant Boi tallades en quatre  i ho sofregim a foc fort uns quants minuts.
  • Ho cobrim amb aigua i que bulli uns quinze minuts.
  • Cap el final afegim allioli negat.

En castellano

Rape, merluza y sepia

Preparación:
  1. Poner un poco de aceite de oliva en una olla de hierro o barro.
  2. Añadir todo el pescado cortado a trozos y limpio (la merluza un poco más tarde), dos tomates sin la piel ni las semillas, una cabeza de ajos entera y sin pelar, perejil. Podéis poner cebolla.
  3. Poner unas cuantas alcachofas cortadas en cuatro trozos y freir a fuego fuerte.
  4. Cubrir con agua y hervir unos quince minutos.
  5. Al final añadir allioli mezclado con un poco del caldo del pescado.

2 comentaris:

  1. L'any passat tambè ens van portar bicicletes, però jo, vaig preferir anar en el cotxe basura...jajaja, fa molt que no hi monto, i em fan por les caigudes. Tambè vaig pensar que el parc es enorme i em va encantar descubrir la flor de l'escarxofa que no havia vist mai. Desprès vam "jugar" a masterchef fent unes amanides amb productes del parc. Va ser una trobada ben xula. Veig que aquest any us ho heu pasat igual de be.
    I aquesta olleta.. deliciosa.... tambè m'agradaria probarla...començo a tenir llista d'espera.
    Petons

    ResponElimina
  2. Una excursió magnífica i un bon vermut de comiat.
    Montse

    ResponElimina