dimarts, 15 de març del 2016

SOPES ESCALDADES

Una de les coses que més m'agrada fer en aquest món, és obrir la nevera i improvitzar un plat de menjar, si és per uns quants començals millor que millor i si aquella està sota mínim...més divertit.
Ahir vaig arribar de la feina morta de fred, que és molt habitual últimament, m'estic fent gran...i em venia de gust alguna cosa calenteta però els dilluns gairebé no queda res a la nevera desprès dels excessos del cap de setmana, cal fer una mica de bondat.
En obrir el armari on guardo alguns pots de llegums i tomàquet, vaig veure que em quedava un de cigrons ja cuits i amb una pastanaga, una patata i un tros d'api em vaig fer un brou de verdures boníssim, senzill i ràpid, tan sols el vaig fer bullir uns vint minuts.
Qui no menja calent és perquè no vol, jajajajajaja

Del llibre de Jaume Fàbrega, "La cuina de pagès" 

SOPES ESCALDADES
  • el suc de bullir verdures
  • pa sec
  • un all
  • Oli d'Oliva Verge Extra

Talleu el pa molt finet, el fregueu amb un all i l'amaniu amb un raig d'oli d'oliva. Tot seguit l'escaldeu amb el brou bullent i que reposi cinc minuts.
Cuina d'aprofitament, sens dubte, m'ha sorprés que d'aquest plat al Ripollès sen diuen sopes d'afaitar, per què serà!


En castellano

Ingredientes:
  • El caldo de hervir verduras
  • Pan seco
  • Un ajo
  • #AOVE
Preparación:
  1. Cortar el pan muy finito, lo frotáis con el ajo y lo regáis con el aceite de oliva.
  2. Añadir el caldo hirviendo y que repose cinco minutos.





2 comentaris:

  1. que boníssim, m'encanten aquestes receptes...me l'apunto i la faré seguríssim!! un petonàs!!

    ResponElimina